Alla inlägg under mars 2013

Av Kanilja Kanilja - 26 mars 2013 16:31

Igår tog jag det lungt, hade ont i mina axlar kändes nästan som inflammation, tar det säkra före det osäkra och köpte pronaxen. Ska köra några dagar och träna lungt. I går blev det inget. I dag ska jag ut på en promenad, blir att gå försiktigt - halkigt.


Längtar till på söndag då min dotter kommer med familj.


Av Kanilja Kanilja - 24 mars 2013 16:57

Fortsätter att försöka motionera mera.

Tosdag. friluftsdag med eleverna, åka madrass och gå uppför en lång och brant backe, avslutades med bowling en timme.

Fredag; Vila Jo visst ja -0.8 på vågen jippie. Totalt -3,2 sedan jag började med LCHF.

Lördag: For på gymmet på morgonen, var helt själv till en början sedan kom en kille som stönar och pustar och har sig så jag nästan tappar koncentrationen. Gymmade i 80 min. (sprang 8-9.5 i 8 minuter totalt)

Söndag: Har promenerat 61 minuter på förmiddagen sedan åt jag LCHF wåfflor, en promenad tor till affären ca 2 km till. Känns som jag varit ganska duktig.


Av Kanilja Kanilja - 20 mars 2013 21:49

måndag: 25 min promenad på jobbet

Tis: Innebandy 25 min mot två elever.

       Gymmat 45 min (joggade 7 min)

Ons: Styrketräning på jobbet ca 30 min

        Simmat 500 m, bastat.

Känns skönt. spänd att se resultatet på fredag om något hänt positivt eller inte.


Av Kanilja Kanilja - 8 mars 2013 19:49

Idag åt jag korvstroganoff med blomkålsmos, en tripp till stan och träffade en god vän. På cafet frågade jag om något LCHF alternativ, blev erbjuden hallon och blåbär med grädde. Tog en kaffe till. Mums och toppen.


Blev bjuden på middag hos mor och far. Stek. redning i såsen. Lösning: tog med mig blomkålsmos med PHost, tog kött och endast lite sås. Super gott.


Efter middagen for jag på gymmet för första gången på två år. KÄnns skönt. Nu vill jag börja två gånger i veckan att styrketräna.


Spännande att se nästa veckas resultat.


Imorgon kommer mina älskade barnbarn och ska vara här då deras föräldrar har kul på boda borg.


Sov gott


Av Kanilja Kanilja - 8 mars 2013 12:06

I morse visade inte vågen något toppresultat men är ändå nöjd -0,6  dvs 94 kg. Det enda negativa jag tycker med LCHF är att jag får inte tömma tarmen kontinuerligt är ca 5 dagar sedan sist. Detta skulle man ju givetvis vilja göra före vägning. Kanske nästa gång. Nu ska jag träffa en kompis på stan för en fika (ett problem med LCHF, finns inget alternativ) så jag tar en kaffe med grädde i och tar med 2 babydel så kanske jag klarar mig.


Senare i dag/kväll ska jag till gymmet och köra ett pass, länge sedan ska bli kul och se om jag kan röra mig imogon.


Av Kanilja Kanilja - 7 mars 2013 12:40

I veckan har vi fått låna vårt underbara barnbarn, han har sovit här i några nätter. Det är en rikedom som jag aldrig vill vara utan. Jag kör på med LCHF, imogon ska jag mäta och väga mig. Nu ska jag snart iväg till stan, fixa mina glasögon och kolla in på gymmet så att mitt kort fungerar. Min plan är nu när jag kört två veckor med LCHF ska jag utöka med mer träning, hittills har jag bara tagit promenader. Nu blir det lite mer styrka.


Ska bli spännande och se nästa vecka om det hänt något.


Ha en bra torsdag så hörs vi imorgon.

Av Kanilja Kanilja - 4 mars 2013 08:14

I fredags var det dags att väga och mäta. Nykissad och endast i trosor ställde jag mig på vågen. JIPPIE -1,2 kg 94,6. sen blev det ännu bättre har tappat 4 cm runt magen. Kanske är LCHF något för mig. Det enda är att jag i helgen har haft ett ständigt sug. men har hållt mig till lchf saker men vet inte om även de kan bli för mycket.


Nya tag denna vecka och hoppas på bra resultat även på fredag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards